Welkom op dit blog !!! Ik ben Ilonka Heuverkamp mijn hobby is breien en haken. Ik laat jullie mijn creaties zien en ik hoop jullie te inspireren met mn werkjes. Daarom ben ik dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien en haken is. Ik wens jullie allemaal heel veel kijkplezier.

vrijdag 23 mei 2014

RUSSISCHE STOLA

Herkennen jullie dit ??  Whahaha lol . 
Ik krijg ermaar geen genoeg van om omslagdoeken of stola,s te haken. Dit keer ben ik met het wol van Zeeman Royal (Ecru) aan de slag gegaan. 

Dit is het eindresultaat.





Het patroon is erg makkelijk. je kunt de schulpen rand naar eigen inzicht maken.Ik heb zelf 5 schulpen randen gehaakt. En daarna de zeven toeren tussen patroon. Om vervolgens weer verder te gaan met 5 schulpen randen. met als laatste een bolletjes rand.

Hier is het patroon van de Russiche stola. Heel veel plezier ermee.


Bolletjes rand:


haak 8 losse...maak in de 4e losse vanaf je haaknaald 1 stokje ,maar haal de laatste lus niet door.(2 lussen op je naald)
 haak het 2e stokje in dezelfde steek, maar haal de laatste lus niet door (3 lussen op jenaald)
haak het 3e stokje in dezelfde steek en haal de laatste omhaal door alle 4 de lussen op je naald...

haak 4 losse....

haak in de 4e losse vanaf je naald weer 3 stokjes beschreven als boven in dezelfde steek.... vouw de bovenste 4 stokjes naar benden en maak een vaste onder de eerste 4 stokjes.
je maakt dan als het ware het bolletje dicht..
haak 5 losse    en met een vaste haak je deze vast aan je haakwerk.... herhaal zo heel de rand af van je omslagdoek




Leuk dat je langskwam om te kijken tot de volgende keer.



18 opmerkingen:

  1. Ohhh prachtig zeg! Dat is een heel erg mooie stola. Ik geloof dat ik het patroon maar even ga opslaan, als ik weer eens een stola wil maken dan weet ik welke ik moet kiezen! :)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is heel mooi geworden. En wat een leuk blog heb je. Dus gelijk je maar gaan volgen.

    groetjes Danny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is erg mooi geworden zeg! Ik ben ook gek op omslagdoeken haken, heb er van de winter wel 5 gehaakt! Maar dit is ook een leuk patroon.Kan het helaas niet goed lezen, kun je hem misschien mailen of heb je een beschrijving?
    Leuke blog heb je, ook ik ga je volgen.
    En als je nog iets wilt winnen, kijk dan ook even op mijn blog!

    Fijn weekend!
    Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is deze mooi geworden zeg. pfffffffffffff zo schitterend. Kan het patroon niet zo goed ontcijferen haha, beetje klein.
    Groetjes en fijn weekend, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi! Wil je mij het patroon mailen, het is zo vrijwel onleesbaar.
    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Elisabeth ik wil je gerust mailen. Maar ik heb geen mail adres van je. Hihihih

      Groetjes Ilonka

      Verwijderen
  6. Amazing work! I love your wonderful shawl! Thanks for sharing!
    Have a fabulous weekend!
    Hugs from Portugal,
    Ana Love Craft
    www.lovecraft2012.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhhhh, wat jammer dat t patroon niet duidelijk te zien is.....niet duidelijk leesbaar bedoel ik dan, want hij is echt geweldig mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohh, Ilonka, je mag m mij ook wel mailen als je wilt....

    willyservais@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wil je het mij ook wel mailen dat zou tof zijn want ik wil het graag haken
    regenboog@excite.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik zou ook graag het patroon hebben. Alvast dank!
    ellyjanssen7@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Voor mij geldt hetzelfde. Zou het ontzettend fijn vinden als ook ik het patroon zou mogen ontvangen, waarvoor mijn hartelijke dank.
    En haak ze verder !!!
    mathilda1757@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zou je mij ook het patroon willen mailen?
    andehaan@live.nl
    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mag ik het patroon ook ajb?
    Alvast hartelijk dank!
    devriesj@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mag ik aub ook het patroon. Heel mooi gedaan.
    ennieterhark@gmail.com

    Alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mag ik aub ook het patroon. Heel mooi gedaan.
    ennieterhark@gmail.com

    Alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Ilonka! Ik heb het patroon van de Russische stola gevonden op je site. Hij is prachtig!
    Zou je mij dat willen mailen?
    Alvast bedankt! Groetjes, Nell van de Looij ( bellanella@hotmail.com)
    ,

    BeantwoordenVerwijderen